Nie sposób wyobrazić sobie działań Krakowa na polu turystyki kulturalnej, biznesu czy przemysłów kreatywnych bez zaangażowania w międzynarodowe sieci współpracy. By zarządzać kulturą na najwyższym poziomie, dzielimy się wiedzą i dobrymi praktykami z innymi miastami i organizacjami, które tak jak my nie lubią stać w miejscu. Inspirujemy się, czerpiemy z doświadczeń innych, wymieniamy know-how, wreszcie – pomagamy sobie nawzajem. Naszą misją jest nie tylko prężne członkostwo w istniejących sieciach, ale także tworzenie nowych możliwości i międzynarodowych powiązań. By zasilać innowacje i kreatywność mieszkańców Krakowa, budować ich kapitał kulturowy, a także wzmacniać lokalną tożsamość, potrzebujemy instytucji kultury, która uważnie wsłuchuje się w głos odbiorców swoich działań. To nie wszystko. Jesteśmy przekonani, że dobra instytucja kultury wychodzi poza „swoje podwórko”: dąży do aktywnej obecności miasta na międzynarodowej mapie kulturalnej i współpracuje z zagranicznymi partnerami; jest otwarta na płynące z innych krajów doświadczenia i śledzi globalne trendy.
Taką instytucją jest KBF. Sprawdźcie, w jakim sieciach jesteśmy!
Działamy m.in. w ramach:
- AFCI (Association of Film Commissioners International)
- AIPC (International Association of Convention Centres)
- CELA (Connecting Emerging Literary Artists)
- Cine-Regio
- EFFE (Europe for Festivals, Festivals for Europe)
- Engage! Young Producers
- EUFCN (European Film Commissions Network)
- Festival Cities Network
- HEMI (Hub for the Exchange of Music Innovation)
- ICCA (International Congress and Convention Association)
- ICORN (International Cities of Refuge Network)
- IFEA (International Festival and Event Cities Association)
- MOT (Małopolska Organizacja Turystyczna)
- MPI (Meeting Professionals International)
- N.I.C.E. (Network for Innovations In Culture and Creativity In Europe)
- REMA (Réseau Européen De Musique Ancienne)
- UCCN (UNESCO Creative Cities Network)
- SKKP (Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce)