Przejdź do treści
Powrót

Wrażliwi na kulturę i sztukę Przedstawiamy Dźwigaczy Kultury 2020

Na co dzień czerpią z kultury, wspierają ją i doceniają. Pomagają tworzyć coraz to nowsze rozwiązania, realizować wydarzenia i spotkania. Dziś dziękujemy im – i wyróżniamy firmy, które w roku pandemii nie zapomniały o nas. I tak złotymi Dźwigaczami Kultury zostają firma Suempol i Wodociągi Miasta Krakowa, które działają z nami nie przy jednym, a kilku festiwalach! Tytułem Ambasadorki Dźwigaczy Kultury 2020 honorujemy Ewę Łabno-Fałęcką, która sama postanowiła przyznać nagrodę podczas zeszłorocznego Krakowskiego Salonu Sztuki. To właśnie z ich pomocą tworzymy kulturę dostępną dla wszystkich.

Ten rok był trudny w niemal każdej dziedzinie życia. KBF odwołał kilka wydarzeń, a większość pozostałych przeniósł do rzeczywistości wirtualnej – bo nie wyobrażaliśmy sobie, żeby w tym czasie nie umilić choć chwili mieszkańcom Krakowa. Rozmowy na temat planowanych akcji sponsorskich przy festiwalach zostały odłożone w czasie. Co nie znaczy, że nasi mecenasi zapomnieli o nas: byli i są z nami nieustannie.

Inaczej niż zawsze, jak zawsze razem – to nie tylko hasło: to myśl, która była z nami od marca ubiegłego roku i jest w naszych sercach i umysłach do dziś. I zostanie z nami, bo świat wokół nas bardzo się zmienił. Zmieniliśmy się i my, jednak na szczęście jest coś, co pozostało niezmienione i trwa. To relacje z naszymi partnerami. Od lat zwykliśmy ich nazywać „przyjaciółmi KBF” i dziś mogę śmiało powiedzieć, że to określenie w 100% trafione. Byliśmy razem w czasach rozkwitu kultury, ale także jesteśmy razem w przysłowiowej „biedzie”, momentach zmiany, w czasie pandemii – mówi Izabela Błaszczyk, dyrektor KBF. – Serdecznie za to dziękuję i jak co roku… mam nadzieję na więcej. Bo już dawno jako instytucja zrozumieliśmy, że tylko dzięki współpracy i wzajemnemu zaufaniu można pchać świat do przodu! – zapewnia dyrektor Błaszczyk.

Przyznawane po raz dziewiąty Dźwigacze Kultury sprawiają nam tym razem wyjątkową przyjemność. Bo nic tak nie cieszy, jak świadomość, że mamy na kim polegać, zwłaszcza gdy jest naprawdę ciężko. Dlatego złotego Dźwigacza Kultury w kategorii Sponsor przyznaliśmy polskiej rodzinnej firmie Suempol, która wspiera nas przy takich projektach, jak Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Misteria Paschalia, Bądź Turystą w Swoim Mieście oraz Wokół Szopki. Złotego Dźwigacza Kultury w kategorii Partner przekazujemy Wodociągom Miasta Krakowa, których ogromny zapał do działania poznaliśmy przede wszystkich podczas akcji społecznej Bądź Turystą w Swoim Mieście. Dzięki ich zaangażowaniu w nagłaśnianie akcji i promowanie ekologicznego stylu życia krakowanie coraz częściej piją wodę z kranu! Natomiast Ambasadorką Dźwigaczy Kultury została Ewa Łabno-Fałęcka. To było dla nas wielkie i miłe zaskoczenie, gdy tuż po ogłoszeniu wyników Krakowskiego Salonu Sztuki skontaktowała się z nami właśnie pani Ewa i poinformowała, że chce przyznać stypendium jednemu z artystów. Prawdziwa mecenas sztuki!

 

Pozostali laureaci Dźwigaczy Kultury 2020:

1) Food & Friends MSHG

2) TAURON Polska Energia

3) Galeria Krakowska

4) Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie

5) Krakowska Elektrociepłownia PGE Energia Ciepła

6) Kraków Airport

7) Bank Millennium

8) FACTORY Kraków

9 Bukovina Resort i Grupa Autoremo

10) Galeria Kazimierz

11) Hard Rock Cafe Kraków

12) Kopalnia Soli „Wieliczka”

13) LPP S.A.

14) BoConcept

15) Wawel S.A.

16) Armar

17) IKEA

18) Muzeum Narodowe w Krakowie

19) TAURON Arena Kraków

20) TASCA Ruczajnik

21) Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy w Krakowie

22) PURO Kazimierz

23) Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie

24) Zamek Królewski na Wawelu

25) Teatr Variété

26) Petite Fleur

 

Wszyscy laureaci otrzymali grafikę Dźwigacza Kultury wykonaną przez Patrycję Podkościelny. Projekt przedstawia gigantkę sięgającą ponad miasto, unosząc chmurę. Dźwiganie strefy kultury w 2020, roku pandemii covid-19, było nie lada wyzwaniem. Dotychczasowa codzienność została niemal całkowicie zmieniona. Dlatego też pojawiła się na tej ilustracji symbolika dźwigania chmury, czegoś co jest z zasady lekkie i ulotne teraz stało się czymś ciężkim, masywnym. Pora dnia umyślnie jest niejednoznaczna. Niezależnie od niej zostaliśmy zmuszeni do przeniesienia większej części życia w swoje cztery ściany, stąd palące się światła w oknach – tłumaczy autorka.

Dźwigacze Kultury to symboliczne podziękowanie ze strony KBF wszystkim sponsorom, mecenasom i partnerom za całoroczną pracę, jaką wkładają we współtworzenie razem z biurem wydarzeń kultury.

W tym roku ze względu na pandemię nie mogliśmy spotkać się z laureatami osobiście. Dlatego część z nich postanowiliśmy przedstawić szerszej widowni w nowym projekcie Dźwigacze Kultury Twarze. W najbliższym czasie będziemy publikować w mediach społecznościowych portrety dyrektorów, marketingowców czy właścicieli firm, którzy stoją za wymienionymi markami. Poznamy także ich spojrzenie na relację kultura – biznes. Już dziś zapraszamy do śledzenia Facebooka Dźwigaczy Kultury oraz Facebooka i LinkedIna KBF!

 

Wspierają nas

Partner
Partner Strategiczny
Mecenas Firma Suempol
Partner
Projekt i realizacja

Subscribe to our newsletter