Powrót

Design w Krakowie 2023

PROGRAM

INFORMACJE PRAKTYCZNE

KONTAKT DLA MEDIÓW

PROGRAM

INFORMACJE PRAKTYCZNE

KONTAKT DLA MEDIÓW

DESIGN W KRAKOWIE

Wspólnota

(w ramach programu Sztuka do rzeczy)

11-12 i 25-26 listopada 2023

Apteka Designu, ul. Kopernika 19A,

Jak dobrze projektować, wspierając przy tym lokalną społeczność? Czy troska i emocje są ważne przy budowaniu nowych przestrzeni? Jak do projektowania mają się takie pojęcia jak bezpieczeństwo, odpowiedzialność społeczna czy recykling i czy istnieje idealny sposób na przywracanie do życia opuszczonych dzielnic?

Lokalnie i oddolnie – te kluczowe słowa będą towarzyszyły pierwszej odsłonie interdyscyplinarnego projektu Design w Krakowie, podczas którego specjaliści i mieszkańcy spotkają się w Aptece Designu, by wspólnie zgłębiać nową rolę projektanta w tworzeniu bezpiecznej, nowoczesnej i uczestniczącej przestrzeni.

Spotkania z designem opierać się będą na weekendowych cyklach wykładów i spotkań ze specjalistami z branży, która nie tylko tworzy nowe projekty, ale skupia się również na rewitalizacji dzielnic, budynków i tworzeniu wokół nich zaangażowanej społeczności – WSPÓLNOTY.

Wydarzenie odbędzie się w dniach 11–12 oraz 25–26 listopada i jest bezpłatne, choć obowiązują wejściówki. Projekt jest częścią miejskiej inicjatywy „Sztuka do Rzeczy – Design w Krakowie”. Pełny program „Sztuki do Rzeczy – Design w Krakowie” znajdziesz tutaj.

Wszystkie wykłady i debaty będą streamowane na kanale YouTube KBF.
 
 

Czego możecie się spodziewać?

11 i 12 listopada

Wspólnota: lokalnie

Lokalność to procesy wspierające i tworzące wspólnoty. Prelegenci tego panelu będą dążyć do rozbudzenia świadomości i zrozumienia procesów towarzyszących tworzeniu, empatycznemu projektowaniu i wspieraniu wspólnot, co może przyczynić się do bardziej efektywnego działania na rzecz rozwoju lokalnych społeczności.

 

25 i 26 listopada

Wspólnota: oddolnie 

Prelegenci panelu Wspólnota: oddolnie będą odnosić się do zjawisk, kiedy to społeczność lub jednostki podejmują inicjatywy, decyzje i prowadzą projekty, które mają wpływ na ich lokalne środowisko lub obszar działania. Wspólnota oddolna podkreśla autonomię i samodzielność ludzi w podejmowaniu decyzji i kształtowaniu swojego otoczenia, zamiast polegać na decyzjach podejmowanych z góry. To podejście promuje demokratyczną partycypację społeczności i dąży do zwiększenia wpływu jednostek na sprawy, które bezpośrednio ich dotyczą.

PROGRAM

11 LISTOPADA

10.00

Przemówienie otwierające

Carolina Pietyra – Apteka Designu – wspólnota

10.00-10.30

 

Carolina Pietyra – dyrektorka KBF. Studiowała psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz socjologię mediów i kultury popularnej w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego. Jej pola specjalizacji to zarządzanie zmianą, kultura organizacyjna, employer branding, transformacja cyfrowa, projektowanie doświadczeń użytkowników i marketing cyfrowy. 

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

 

10.40

Wykład

Jasmin Schauer – Design Campus Dresden: How to unlock the future of museums? (EN)

10.40-11.40

 

Jasmin Schauer z Design Campus Dresden, Kunstgewerbemuseum im Dresden zaprezentuje przykład strategii rozwoju muzeum oparty na działaniach Muzeum Designu w Pillnitz (nieopodal Drezna), które od kilku lat przechodzi intensywny proces rewitalizacji. 

Muzeum w Pillnitz to doskonały przykład na to, jak instytucja kulturalna może dostosować się do dynamicznych potrzeb współczesnych odwiedzających i otworzyć się na środowisko międzynarodowych projektantów. Konsekwentny proces liftingu programowego pozwolił temu muzeum stać się miejscem bardziej partycypacyjnym, w którym zwiedzający odgrywają aktywną rolę w eksploracji i interpretacji zbiorów, i do którego zjeżdzają specjaliści I młodzi designerzy z całego świata, by uczestniczyć w warsztatach Design Campus Dresden. 

Jasmin Schauer podzieli się konkretnymi strategiami, które przyczyniły się do sukcesu Muzeum Designu w Pillnitz. Będzie to inspirujący przykład, jak muzea mogą stawać się miejscami, gdzie edukacja i interakcja z publicznością odgrywają kluczową rolę, przyczyniając się do wzbogacenia doświadczenia kulturalnego i edukacyjnego dla odwiedzających. 

Jasmin Schauer studiowała Projektowanie Przemysłowe na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Magdeburgu-Stendal, poszerzała swoją wiedzę z zakresu komunikacji wizualnej na Uniwersytecie Sztuk w Leeds i ukończyła studia magisterskie z projektowania przemysłowego w Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle. Już podczas studiów doskonaliła swoje umiejętności poprzez udział w międzynarodowych warsztatach. 

Sprawdziwszy się w realizacji projektów jako freelancer, pracuje obecnie dla Drezdeńskich Kolekcji Sztuki Państwowej i koordynuje Design Campus działający w strukturze Muzeum Sztuki Dekoracyjnej. Design Campus, składający się z czterech filarów: Muzeum, Szkoły, Laboratorium i Sieci, jest przestrzenią służącą kalibracji i wzmocnieniu praktyk kreatywnych oraz przygotowaniu do podejmowania działań wobec licznych zmian, wyzwań i niepewności XXI wieku. Oprócz edukacji projektowej w muzeum – z Letnią Szkołą Utopii i w ramach projektów Laboratorium – Jasmin Schauer aktywnie uczestniczy również w działaniach zewnętrznych, m.in. podczas Biennale Designu w Lublanie i Vienna Design Week. 

Wykład w języku angielskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

11.50

Wykład

Mykola Skyba – The Cultural Landscape in Ukraine Post-February 24, 2022: Designing Life in the Face of Uncertainty (EN)

11.50-12.50

 

Mykola Skyba z Kharkiv School of Architecture przedstawi znaczenie podejścia Design Thinking w kontekście zachowania aktywnej kultury w Ukrainie od czasu rozpoczęcia rosyjskiej inwazji. 

W świetle trwającego konfliktu i trudności, z jakimi musi mierzyć się Ukraina, Design Thinking może okazać się kluczowym narzędziem w rozwoju strategii mających na celu utrzymanie i wzmacnianie życia kulturalnego w tym kraju. Mykola Skyba przybliży nam, jak można wykorzystywać proces Design Thinking w identyfikowaniu problemów kulturowych, tworzeniu innowacyjnych rozwiązań oraz angażowaniu społeczności lokalnych w budowanie wspólnoty i wspieranie sztuki i kultury w trudnych czasach. Jesteśmy przekonani, że spotkanie z ukraińskim ekspertem dostarczy inspiracji i da nam wgląd w to, jak kreatywne podejście do rozwiązywania problemów jest pomocne w promowaniu kultury i sztuki w warunkach trudnych wyzwań. 

 —

Mykola Skyba – antropolog kultury, badacz w Fundacji Kultury Mizhvekhamy, ekspert w programie edukacyjnym w Ukrainian Institut for the Future (UIF), współzałożyciel organizacji pozarządowej Agencja Strategii Kulturalnej, ekspert w programie Kultura i Kreatywność w ramach Programu Partnerstwa Wschodniego. Mieszka i pracuje w Kijowie w Ukrainie. 

Wykład w języku angielskim.

Informujemy, że z przyczyn od nas niezależnych wykład, który miał poprowadzić Mykola Skyba, obędzie się formie zdalnej. Ekspert połączy się z nami w Aptece Designu online – zapraszamy do pobierania wejściówek na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

13.00

Wykład

Michał Dziadkowiec – Dizajn jako aktywizm – rozwijanie społecznościowej przestrzeni dla działań twórczych

13.00-13.30

 

Michał Dziadkowiec: „Nieodparta tendencja kapitalizmu do przywłaszczania, utowarowiania i czerpania zysku z wszelkich dóbr wspólnych manifestuje się od procesu grodzeń, przez prawo patentowe, po – paradoksalnie – ekonomię współdzielenia. Utowarowione zostały także osobowości, abyśmy mogli sprzedawać je dumnie pod postacią brandingu. Kapitalizm przejął projektowanie graficzne do realizacji swoich destrukcyjnych celów, w wyniku czego osoby zajmujące się tą fascynującą dziedziną muszą często uprawiać wielopoziomowy relatywizm moralny. No właśnie, czy muszą? Pytanie to pchało mnie od jakiegoś czasu w stronę poszukiwań alternatyw, a przypadek podsunął mi okazję do ich przetestowania na głębokiej wodzie. Dowiedziałem się o możliwości wynajęcia 170 m2 pustostanu w centrum miasta… O tym co było później i jaka rysuje się przyszłość tego miejsca opowiem w trakcie mojej prelekcji”. 

Michał Dziadkowiec – absolwent zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie i grafiki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Projektant komunikacji wizualnej, głównie UX/UI, identyfikacji wizualnych i publikacji. Laureat w konkursie Najpiękniejsze Polskie Książki 2022 Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek. Założyciel Fundacji Krakowska 34 przekształcającej pustostan w centrum Krakowa w przestrzenie dla twórców. Artysta wizualny i VJ działający pod pseudonimem nieboniebonie. 

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

15.00

Warsztat

Jasmin Schauer – Perfect Match – objects in relations (EN)

15.00-18.00

 

“Birds of a feather flock together” or “opposites attract” are paradigms of human relationships that transfer to objects. 

The workshop is an excursion into curating exhibitions: We correlate objects – find perfect matches from design history and the current design discourse and discuss the resulting questions. 

What narratives emerge from the relationship between object, human, time and space? 

Jasmin Schauer studiowała Projektowanie Przemysłowe na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Magdeburgu-Stendal, poszerzała swoją wiedzę z zakresu komunikacji wizualnej na Uniwersytecie Sztuk w Leeds i ukończyła studia magisterskie z projektowania przemysłowego w Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle. Już podczas studiów doskonaliła swoje umiejętności poprzez udział w międzynarodowych warsztatach. 

Sprawdziwszy się w realizacji projektów jako freelancer, pracuje obecnie dla Drezdeńskich Kolekcji Sztuki Państwowej i koordynuje Design Campus działający w strukturze Muzeum Sztuki Dekoracyjnej. Design Campus, składający się z czterech filarów: Muzeum, Szkoły, Laboratorium i Sieci, jest przestrzenią służącą kalibracji i wzmocnieniu praktyk kreatywnych oraz przygotowaniu do podejmowania działań wobec licznych zmian, wyzwań i niepewności XXI wieku. Oprócz edukacji projektowej w muzeum – z Letnią Szkołą Utopii i w ramach projektów Laboratorium – Jasmin Schauer aktywnie uczestniczy również w działaniach zewnętrznych, m.in. podczas Biennale Designu w Lublanie i Vienna Design Week. 

Warsztaty w języku angielskim dla aktywistów, socjologów, antropologów, artystów, projektantów.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

15.00

Warsztat

ODWOŁANE: Mykola Skyba - Mykola Skyba – The cultural landscape in Ukraine post-February 24, 2022: Designing Life in the Face of Uncertainty (EN)

15.00-18.00

 

The workshop is kind of something in between reflection from the anthropologist’s notes, and a mental mapping session. We`ll try to discover the power that makes the world a very unsustainable place where the wars and rise of terrorism are only one of the appearances of turbulence. And actually, we`ll think about how the cultural experience and design approach help us to respond to current challenges and crises. 

Mykola Skyba – antropolog kultury, badacz w Fundacji Kultury Mizhvekhamy, ekspert w programie edukacyjnym w Ukrainian Institut for the Future (UIF), współzałożyciel organizacji pozarządowej Agencja Strategii Kulturalnej, ekspert w programie Kultura i Kreatywność w ramach Programu Partnerstwa Wschodniego. Mieszka i pracuje w Kijowie w Ukrainie.

Informujemy, że z przyczyn od nas niezależnych warsztaty, które miał poprowadzić Mykola Skyba, zostały odwołane.

15.10

Wykład

Hubert Turaj – Jak projektować dobrze? O wartościach w codziennym życiu osoby projektującej

15.10-15.40

 

Hubert Turaj: „Trudno się opowiada o wartościach, bo są niełatwe do uchwycenia i zdefiniowania w codziennym życiu, a na dodatek, mówiąc o nich, łatwo popaść w patos. Projektowanie musi się jednak opierać na wartościach, jeśli chcemy tworzyć rzeczy piękne, przydatne i użyteczne. Kluczowym dla mnie w tym obszarze pojęciem jest empatia, która może służyć jako źródło wartości, ale też busola w codziennych działaniach osób projektujących. Chciałbym, żebyśmy w trakcie krótkiego spotkania, pochylili się nad empatią i przyjrzeli, jak może nam pomóc projektować dobrze”. 

Hubert Turaj – projektant doświadczeń, konsultant innowacji i partner zarządzający w firmie badawczo-projektowej EDISONDA należącej do grupy doradczej Grant Thornton. Od 15 lat poznaje potrzeby i zachowania różnych grup odbiorców, żeby projektować lepsze usługi i systemy cyfrowe w duchu Human Centered Design. 

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

15.50

Wykład

Jadwiga Husarska – Odpowiedzialność społeczna projektanta

15.50-16.20

 

Jadwiga Husarska będzie dzielić się swoją wizją projektowania, która uwzględnia aspekty zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. Jej prelekcja skupi się na tym, jak projektanci mogą wpływać na przekształcenie produktów i usług, aby były bardziej ekologiczne i sprzyjały ochronie różnorodności biologicznej. To inspirujący przekaz na temat roli projektanta w tworzeniu rozwiązań, które nie tylko ułatwiają życie użytkownikom, ale także przyczyniają się do lepszej przyszłości naszej planety. 

 —

Jadwiga Husarska – absolwentka i konsultantka na Wydziale Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Studiowała design w Lahti Institute of Design w Finlandii oraz na MOME w Budapeszcie. Projektowała między innymi dla FlooredMedia Co. współpracowała z IKEA, Nowy Styl Groupe oraz Paged S.A., Sanswiss, Total Fitness Concept, EgzoTech. Zajmuje się między innymi: projektowaniem mebli, produktów pod wdrożenia przemysłowe oraz sprzętu medycznego. 

Została odznaczona przez UNDP tytułem „Anioła ekonomii społecznej” za wsparcie rozwoju marki WellDone i Fundacji Być Razem. 

Obecnie prowadzi Husarska Design Studio i ma na swoim koncie 195 wdrożeń rynkowych w różnych gałęziach biznesu. Corocznie jej projekty pokazywane są na największych branżowych targach na całym świecie. Otrzymała wiele nagród polskich i zagranicznych, między innymi 5 nagród RedDot.

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

16.30

Debata

Misja społeczna, jaka przyświeca projektantom w XXI wieku

16.30-17.30

 

Goście: Jadwiga Husarska,  Michał Dziadkowiec, Hubert Turaj

Prowadzenie: Małgorzata Tomczak

Podczas debaty uczestnicy przedstawią, w jaki sposób projektanci XXI wieku integrują swoje różnorodne tła i umiejętności, aby stworzyć innowacyjne rozwiązania, które przynoszą korzyści w różnych dziedzinach życia. Będą podkreślać rolę projektantów jako agentów zmiany, których misja to nie tylko tworzenie estetycznych produktów, ale także aktywne zaangażowanie w rozwiązywanie istotnych problemów społecznych i ekologicznych. To debata, która inspiruje do refleksji nad tym, jak projektanci mogą przyczynić się do kształtowania lepszej przyszłości dla naszego społeczeństwa. 

Jadwiga Husarska – absolwentka i konsultantka na Wydziale Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Studiowała design w Lahti Institute of Design w Finlandii oraz na MOME w Budapeszcie. Projektowała między innymi dla FlooredMedia Co. współpracowała z IKEA, Nowy Styl Groupe oraz Paged S.A., Sanswiss, Total Fitness Concept, EgzoTech. Zajmuje się między innymi: projektowaniem mebli, produktów pod wdrożenia przemysłowe oraz sprzętu medycznego. 

Została odznaczona przez UNDP tytułem „Anioła ekonomii społecznej” za wsparcie rozwoju marki WellDone i Fundacji Być Razem. 

Obecnie prowadzi Husarska Design Studio i ma na swoim koncie 195 wdrożeń rynkowych w różnych gałęziach biznesu. Corocznie jej projekty pokazywane są na największych branżowych targach na całym świecie. Otrzymała wiele nagród polskich i zagranicznych, między innymi 5 nagród RedDot.

 

Michał Dziadkowiec – założyciel Fundacji Krakowska 34 przekształcającej pustostan w centrum Krakowa w przestrzenie dla twórców. Projektant UX/UI. Artysta wizualny i VJ działający pod pseudonimem nieboniebonie. 

 

Hubert Turaj – projektant doświadczeń, konsultant innowacji i partner zarządzający w firmie badawczo-projektowej EDISONDA należącej do grupy doradczej Grant Thornton. Od 15 lat poznaje potrzeby i zachowania różnych grup odbiorców, żeby projektować lepsze usługi i systemy cyfrowe w duchu Human Centered Design. 

Rozmowa w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

18.00

Jednostka urojona - wernisaż wystawy

Autorskie projekty zrealizowane w Pracowni Grafiki Książki Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

 

Ekspozycja będzie dostępna od 11 do 26 listopada 2023 roku. 

Wystawa czynna: 

11 listopada w godz. 9.00–17.30 

12 listopada w godz. 10.00–16.40 

25 listopada w godz. 10.00–17.00 

26 listopada w godz. 10.00–18.00 

W pozostałe dni w godzinach otwarcia czytelni w Aptece Designu lub po umówieniu. 

Uwaga! 20 listopada (poniedziałek) Apteka Designu będzie nieczynna.

 —

Co łączy śmierć ćmy z wyginięciem jelenia olbrzymiego, a tajemniczą wieś Żytno z Antarktydą? Ile dni leżymy bezproduktywnie w ciągu średniej długości życia? Z ilu krain składa się Ruda Śląska? Ile tekstów kultury można zmieścić w nocniku? 

„Jednostka urojona” (łac. „imaginarius”) to pojęcie z obszaru algebry abstrakcyjnej, którego dokładnego znaczenia nie podejmujemy się tu wyjaśniać. W dużym uproszczeniu: matematyczne jednostki urojone to rodzaj wyobrażonych liczb, które wykraczają poza znany zbiór liczb rzeczywistych. Podobnie prace zrealizowane w pracowni wykraczają poza klasyczne rozumienie książki, podążając przede wszystkim za nieskrępowaną wyobraźnią autorów, ich wnikliwymi konstrukcjami myślowymi i poczuciem humoru, tworząc oryginalne narracje artystyczne. 

Warto zauważyć, że nieposkromionej swobodzie „imaginatio” (wyobraźni) towarzyszy do pewnego stopnia matematyczna dyscyplina wyrażająca się w precyzyjnie zaprojektowanych proporcjach formatów, wartościach marginesów, starannie określonych liczbach stron i składek, co niewątpliwie wpływa na ostateczny odbiór prezentowanych prac. 

 

Uczestnicy wystawy: 

Lena Achtelik 

Dagmara Kreska Cieślica 

Martyna Gaszczyk-Nowok 

Magdalena Kuczko 

Gabriela Palicka 

Aleksandra Szlęk 

Bartosz Zaskórski 

 

Koncepcja wystawy: 

dr hab. Bogna Otto-Węgrzyn 

Katarzyna Wolny-Grządziel 

Aleksandra Szlęk 

12 LISTOPADA

10.00

Wykład

Joanna Krokosz – Projektowanie społecznie odpowiedzialne

10.00-10.30

 

W trakcie wykładu zostaną przedstawione konkretne przykłady procesów projektowych, w których wymagające szczególnej uwagi społeczeństwa grupy osób starszych, dzieci oraz osób z niepełnosprawnościami stają się elementami kluczowymi. Joanna Krokosz podzieli się doświadczeniami w projektowaniu produktów, które wyróżniają się tym, że skupiają się na potrzebach osób marginalizowanych, co w efekcie prowadzi do tworzenia bardziej dostępnych i bardziej ludzkich rozwiązań. Jej prelekcja będzie inspiracją dla tych, którzy dążą do projektowania zaangażowanego w rozwiązywanie realnych problemów grup zagrożonych wykluczeniem. 

 —

Joanna Krokosz – asystent w Katedrze Metodyki Projektowania Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, razem z Magdaleną Mach prowadzi Pracownię Projektowania Społecznie Odpowiedzialnego.  

Projektantka produktu, specjalizuje się w projektowaniu innowacji społecznych, projektowaniu uniwersalnym, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób starszych, dzieci, osób niepełnosprawnych. Wierzy w ideę upowszechniania projektów na zasadach Open Source, która umożliwia zwiększenie dostępności dobrze zaprojektowanych produktów.  

W 2017 roku otworzyła przewód doktorski na Wydziale Form Przemysłowych ASP, temat jej pracy doktorskiej brzmi „Poprawa jakości życia osób starszych. Therapy Set – zestaw pomocy terapeutycznych”, promotorem pracy jest prof. Maria Dziedzic.   

Od 2015 do 2019 roku pracowała na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, na kierunku Wzornictwo. Razem z Anną Wegrzyniak i Aleksandrą Satławą organizowała wystawy prac studenckich w Łodzi, Poznaniu i Krakowie.  

Jej projekty pokazywane były na wystawach m.in. w Sztokholmie, Mediolanie, Kolonii, Belgradzie, Warszawie, Łodzi i Krakowie. 

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

10.40

Wykład

Piotr Bujas – Opuszczane dzielnice. Pomiędzy continuum a czystą kartą

10.40-11.10

 

Debata o drodze przywracania do życia okolic i dzielnic które utraciły częściowo lub całkowicie swe pierwotne, wiodące przeznaczenia rozpięta jest od ponad dwóch dekad pomiędzy ideami miejskiej odnowy, rewitalizacją, adaptatywnym recyklingiem i kompletną wymianą miejsc / środowiska zbudowanego.

Różne drogi i formuły tych działań adaptowane są przez różnych aktorów gry o przestrzeń, w zależności od kierujących nimi intencji i sposobów rozumienia kształtu miasta jako miejsca koegzystencji zbiorowej. Projekcją ich przeszłej i przyszłej tożsamości.

Prelekcja przybliży w zarysie, na wybranych przykładach zagrożenia i szanse tych metodologii oraz nowych formuł planowania i programowania miasta jakie podejmowane są w aktualnych przekształceniach przestrzeni – pomiędzy legislacją, planowaniem przestrzennym a działaniami miękkimi i interdyscyplinarnymi.

 —

Piotr Bujas – architekt, projektant, badacz i kurator architektoniczny. Zajmuje się praktyką integralnego projektowania; architektury i urbanistyki, metodologii i audytu strategii miejskich, po projektowanie komunikacji wizualnej i wydawnictw. Główne obszary działania to ponowne użycie przestrzeni / budynków, dziedzictwo architektury 20. wieku, architektura alternatywna, praktyka krytyczna, projekty wystawiennicze. Prowadzi granty badawcze dotyczące historii, teorii architektury, budownictwa specjalistycznego.

Prowadzi BADR; Bureau of Architecture, Design- Research. Założyciel i koordynator  TRACE; środkowoeuropejskiego think-tanku badań architektonicznych.

Autor i współautor projektów architektonicznych; m.in. Centrum Holenderskiej Linii Wodnej. Adaptacja fortu Vechten, Utrecht [NL], Nowe centrum miasta Sittard [NL], adaptacja niemieckiego lotniska wojskowego w Nieuw Venlo [NL], Bibliotheek++ Utrecht [NL], Centrum Koneser, Warszawa w Hartzema Studio, Rapp+Rapp, West 8 Architects, Bulanda i Mucha Architekci.

Autor projektów wystawienniczych (m.in. architektury festiwalu Warszawa w Budowie 3 [MSN 2011], Stulecia Awangardy [MS2 2017]. Tutor warsztatów architektonicznych, współautor opracowań i ekspertyz (m.in. Wpis Twierdzy Przemyśl do rejestru Unesco 2004-2005, Kulturalny kilometr w ramach Bienalle Tallinn 2010, Studium lokalizacyjne Krakowskiego Centrum Muzyki 2011-2013, Studium planistycznego miasta Warszawy 2019). Moderator i organizator procesów sparcia miejskich ruchów oddolnych (m.in. Projekt Archipalag. Skwer Krochmalna w Warszawie 2014-2015, współorganizacja grupy S.O.S. Zabłocie i organizacja ogłoszenia konkursowego na projekt Parku Stacja Wisła w Krakowie, nominowanego do nagrody M. van der Rohe, 2019 w kategorii procesu oddolnego,). Współautor koncepcji Parku liniowego Olsza–Grzegórzki w Krakowie oraz miejsca postrezydencjalnego Latarnia Górska w karkonoskich Michałowicach.

Nauczyciel akademicki i promotor prac ASK (Architecture for the Society of Knowledge), WA Politechniki Warszawskiej, WBiA Politechniki Lubelskiej. Członek Polskiego Towarzystwa Miłośników Fortyfikacji.

Projekty badawcze dotyczące transferu wiedzy, materialnej i niematerialnej produkcji architektury; m.in. Regentif – Sieć dla intensyfikacji innowacji rewitalizacj terenów poprzemysłowych, 2003-06 [Politechnika Krakowska], South of East-West; 2010-2017 [ETH Zurich], Lifting the Curtain. Central European Architectural Networks; 2014 i Brazilian miracle. Remote modernity 2015 [TRACE], Piotr Zaremba (1910-1993): dzieło, wpływ urbanisty i nauczyciela w dobie zglobalizowanej kompetencji, grant NCN 2015-2018. Kurator wystaw, m.in. Postmodernizm jest prawie w porządku. Polska architektura po socjalistycznej globalizacji; wystawa MSN Warszawa 2011 (wraz z Łukaszem Stankiem); książka [Bęc Zmiana 2012], projektu Culburb. Kulturalna akupunktura dla przedmieść; 2012 [sieć 6 miast środkowowoeuropejskich CCEA], Lifting the Curtain… na 14. Międzynarodowej Wystawie Architektury w Wenecji, 2014), książka o t/s tytule, 2018 [CCEA, TRACE, Editions Fourre-Tout].

 

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

11.30

Wykład

Katarzyna Janota – Projektowanie spekulatywne w terenie. Przypadki użycia

11.30-12.00

 

Katarzyna Janota: Opowiem, czym jest projektowanie spekulatywne i dlaczego powinno być życiocentryczne. Następnie przedstawię przykłady jego wykorzystania w kontekście przestrzeni miejskich. Na koniec wspólnie zastanowimy się nad tym, czy Wesoła to dobra przestrzeń dla praktyk spekulatywnych. 

Katarzyna Janota – konsultantka i projektantka produktów cyfrowych. W ciągu niemal 10 lat praktyki projektowej przebyła drogę od projektowania graficznego do user experience. Uczestniczyła w ponad 40 projektach dla organizacji różnej skali. Wykłada projektowanie na SWPS, Wydziale Humanistycznym AGH oraz WSE. Współtworzy kolektyw grupa.robocza.org oraz społeczność mvu.pl. 
Interesuje się strategią oraz teorią projektowania, ekologią cyfrową i projektowaniem spekulatywnym. Zwolenniczka metody design studio i szeroko pojętego projektowania partycypacyjnego. 
Absolwentka ASP w Katowicach, UAP w Poznaniu i NWSAD Wrexham. Ukończyła też studia podyplomowe „Edytorstwo – Wydawca XXI wieku. Publikacje elektroniczne” oraz kurs front-end w Coders Lab. 

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

12.10

Wykład

Justyna Kucharczyk – Design społecznie zaangażowany

12.10-12.40

 

Przywołując przykłady z własnej praktyki, Justyna Kucharczyk dowiedzie, że istotne projekty czasami rodzą się w niekonwencjonalny sposób, pomimo wszystkich ustalonych reguł zarządzania, tradycyjnych procesów projektowych oraz standardowej etyki pracy. 

Z wypowiedzi dowiemy się, jak podejmowanie działań i przełamywanie konwencji może prowadzić do tworzenia projektów, które mają znaczący wpływ na otoczenie i przynoszą innowacje. Przekaz Justyny Kucharczyk będzie inspiracją dla tych, którzy pragną śmiało podążać za swoimi pomysłami i przekraczać granice tradycyjnych podejść, aby osiągnąć rzeczy naprawdę wyjątkowe. 

Justyna Kucharczykurodzona w Jaworznie. Dyplom uzyskała w Katedrze Komunikacji Wizualnej na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Od 1997 roku jest zatrudniona w ASP w Krakowie (filia w Katowicach), a w 2011 obroniła doktorat. Prowadzi Pracownię Projektowania Systemów Informacji Wizualnej oraz – wraz z dr. hab. Wiesławem Gdowiczem i dr. hab. Andrzejem Sobasiem – Pracownię Komunikacji Społecznej. Jest ekspertem Zamku Cieszyn i członkiem Design Silesia. Zajmuje się projektowaniem systemów informacji wizua 

lnej (SIW) oraz całościowych identyfikacji. Bierze czynny udział w konferencjach, prowadzi warsztaty i szkolenia. Wybrane realizacje projektowe SIW: Wydział Teologiczny UŚ w Katowicach, Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach, AE w Katowicach, budynek NOSPR w Katowicach, miasto Zawiercie, kompleks Solpark w Kleszczowie, Park Śląski w Chorzowie, budynek ASP w Katowicach. 

 —

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

15.00

Wykład

Tomasz Bierkowski – Emocje. Istotny element procesu projektowego

15.00-15.30

 

Doświadczenie użytkownika stanowi fundamentalny element wpływający na sukces projektu. Emocje odgrywają istotną rolę w różnych dziedzinach projektowania, niezależnie od specjalizacji. Usługi, produkty i komunikaty wizualne wywołują reakcje emocjonalne, które wpływają na postawy i zachowania użytkowników. Warto zwrócić uwagę na emocje w procesie projektowania, choć często bywają one pomijane, szczególnie w obszarze komunikacji wizualnej. Specjalizacja w określonych dziedzinach projektowych nie zawsze przekłada się na wyższą jakość rezultatów, często zaniedbuje się aspekty psychologiczne, w tym emocje. 

 —

Prof. dr. hab Tomasz Bierkowski – projektant, doradca, badacz, wykładowca akademicki, krytyk designu. Specjalizuje się w projektowaniu publikacji naukowych i popularno-naukowych, a także identyfikacji wizualnych. Autor książek „O typografii, Solidaryca – fenomen komunikacyjny”, „Typografia dla humanistów” (współautorka dr hab. Ewa Repucho) oraz artykułów poświęconych typografii i komunikacji wizualnej w publikacjach naukowych i prasie specjalistycznej w Polsce i za granicą. 

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

15.40

Wykład

Aleksandra Szeląg – Moja praca = moja społeczność – jak wspierać zespoły pracowników w dobie pracy hybrydowej

15.40-16.10

 

Aleksandra Szeląg opowie o wspólnocie, jaką tworzą pracownicy biura. Jak zmieniły się charakter pracy oraz potrzeby i oczekiwania pracowników względem organizacji pracy, biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój pracy zdalnej w trakcie pandemii Covid-19, oraz jakie wnioski z tego okresu zostały wciągnięte, aby poprawić skuteczność pracy w postpandemicznej rzeczywistości? Dowiemy się, jak istotne jest wspieranie i podtrzymywanie więzi w zespołach, szczególnie w obliczu wyzwań związanych z pracą w trybie hybrydowym. 

Aleksandra Szeląg – senior Workplace Consultant w firmie Nowy Styl. W pracy skupia się na potrzebach i oczekiwaniach pracowników oraz na tym, jak dostosować przestrzeń biurową, aby wspierała, motywowała i ułatwiała pracownikom realizację codziennych zawodowych obowiązków. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się na konferencjach oraz w publikacjach poświęconych tematyce Workplace. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Psycholog, pedagog resocjalizacji oraz socjoterapeutka. 

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

16.20

Wykład

ODWOŁANE: Dorota Jędruch – Pamięć miejsca: przestrzeń z koncepcją troski

Informujemy, że z przyczyn od nas niezależnych wykład, który miała poprowadzić dr Dorota Jędruch, nie odbędzie się.

Zapraszamy na pozostałe wykłady!

 

16.20-16.50

 

Uwzględnienie perspektywy troski w tworzeniu miast, budynków i przedmiotów jest w ostatnim czasie jednym z częściej przywoływanych postulatów myślenia o projektowaniu. Konsekwencje tego przewartościowania są różne: od powierzchownych i nieznaczących (kolejne modne słowo, które maskuje prawdziwe, zwykle komercyjne, intencje osoby projektującej), po prawdziwie wywrotowe: radykalną zmianę sensu tworzenia, zastąpienie autorytarnego, modernistycznego projektu myśleniem empatycznym, jednostkowym, a nawet po prostu rezygnację z projektowania na rzecz mediacji, działania, może wręcz pozostawienia miejsc bez mniej lub bardziej agresywnej interwencji. Szpitalne i poszpitalne przestrzenie dzielnicy Wesoła przywołują zarówno pewną nowoczesną koncepcję higieny i ochrony zdrowia, jak i miejską entropię – częściowo opuszczony obszar staje się powoli miejskim terenem zielonym, wykorzystywanym przez lokalną społeczność. Historia tego miejsca i związanych z nim różnych modeli projektowania miasta będzie pretekstem do zadania pytania, jak troszczyć się o miejsca i gdzie w procesie naturalnego zdrowienia miasta znajduje się granica interwencji planistycznej. 

Dorota Jędruch – pracuje w Zakładzie Historii Sztuki Nowoczesnej Instytutu Historii Sztuki UJ. Współkuratorka wystaw, m.in.: „Za-mieszkanie 2012 – miasto ogrodów, miasto ogrodzeń” (Instytut Architektury/Muzeum Narodowe w Krakowie, 2012), „Reakcja na modernizm. Architektura Adolfa Szyszko-Bohusza” (Instytut Architektury/Muzeum Narodowe w Krakowie, 2013–2014), „Figury niemożliwe/Impossible objects” (Instytut Architektury – Pawilon Polski na XIV Międzynarodowym Biennale w Wenecji, 2014), „Wreszcie we własnym domu. Dom polski w transformacji” (w ramach 8. edycji festiwalu „Warszawa w budowie”, 2016), „Moc muzeum” (Muzeum Narodowe w Krakowie, 2021). Autorka książki: „Blok jako dzieło sztuki. Trzy modele architektury socjalnej w XX-wiecznej Francji. Le Corbusier, Emile Aillaud, Ricardo Bofill” (2020). Współzałożycielka fundacji Instytut Architektury związanej z badaniami i popularyzacją wiedzy o problemach współczesnej architektury i urbanistyki. Stale współpracuje z kwartalnikiem „Autoportret”.  

Wykład w języku polskim.

Wejściówki są dostępne do pobrania na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.
Link do transmisji dodamy już niebawem.

25 LISTOPADA

10.00

Warsztat

Witold Szwedkowski i Kamila Haja – Czułe spacerowanie – kąpiel miejska

10.00-14.00

 

Przyszłość można tworzyć z czegokolwiek. By krok za krokiem iść naprzód, wystarczy pragnienie. Rozpoczynamy od jednej nogi, a potem przesuwamy drugą. To pragnienie jest kompasem w naszej podróży przez czas i przestrzeń. Pragnienie jest też napędem dla doświadczania niesłyszalnego i niedostrzeganego świata wokół nas. Świata, w którym rządzą emocje, uczucia i oczekiwania, dla każdego inne. Przez ich intensywność nieświadomie nadajemy kształt przestrzeni miejskiej, którą współdzielimy. Mamy to, czego chcemy. 

 

Warsztaty „Czułe spacerowanie – kąpiel miejska” to okazja, aby świadomie odkryć otoczenie swojego miejsca pracy. Podczas wydarzenia przejdziemy niespiesznym krokiem po najbliższej okolicy i zwrócimy uwagę na szczegóły, które na co dzień nam umykają. Być może zauważymy trawę próbującą wydostać się spomiędzy kostek brukowych, może odkryjemy niedostrzeganą dotychczas oazę spokoju, której istnienie będziemy chcieli zachować tylko dla siebie albo poczujemy niespodziewaną radość i szczęście. Doświadczenie otaczającej nas przestrzeni to warunek kluczowy, żeby móc w sposób zrównoważony ją współdzielić. To moment, w którym poczujemy możliwość nieinwazyjnego włączenia się w jej zmiany oraz okazję do partycypacji w procesach, które wokół niej się dzieją. 

 

Doświadczenie tych warsztatów powinno być konstytucyjnym obowiązkiem każdego mieszkańca i mieszkanki miast, bo wszyscy mamy niewidzialny wpływ na kształt otaczającej nas przestrzeni.  

Warsztat specjalistyczny.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00  na stronie KBF:BILETY.

Kamila Haja

Architektka i kreatorka innowacji, wiceprezeska zarządu Places Foundation oraz absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej i studiów podyplomowych z zarządzania innowacją na SWPS. Doświadczenie w projektowaniu zdobyła zarówno w Polsce, jak i za granicą – w Holandii, Portugalii oraz Hiszpanii. Wielokrotna uczestniczka i tutorka na międzynarodowych warsztatach projektowych Meeting of Design Students, a także organizatorka ich polskiej edycji – MEDS Silesia 2021 w Tychach. Prowadziła warsztaty w ramach Projektu Stocznia skupiające się na dostępności, orientacji i komunikacji na terenie Stoczni Gdańskiej. Wspólnie z Magdaleną Storożenko-Polak przeprowadziła warsztaty dla urzędników z zakresu projektowania uniwersalnego w inwestycjach publicznych w Tychach. Obecnie zaangażowana w organizację UNIfestu – cyklicznych sprintów projektowych i towarzyszących im wydarzeń, poświęconych projektowaniu uniwersalnemu (profil na Instagramie: @unifestfestiwal).

 

Witold Szwedkowski

Twórca i animator Miejskiej Partyzantki Ogrodniczej, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, psycholog społeczny, ukończył także studia na Politechnice Wrocławskiej na kierunku architektura krajobrazu, członek Stowarzyszenia Architektury Krajobrazu (SAK), członek rady programowej Fundacji Grunt Od Nowa, pomysłodawca i kurator takich inicjatyw jak Schronisko Dla Niechcianych Roślin, a także Światowy Dzień Siania Dyni w Miejscach Publicznych. Jest członkiem zespołu projektu Archiclima, przedsięwzięcia, którego celem jest skuteczne wsparcie zarządców i właścicieli nieruchomości w budowaniu odporności na zagrażające skutki zmian klimatu. Doprowadził do zachowania w charakterze świadka historii pnia największego na krakowskich plantach drzewa, pomnikowego buka powalonego przez orkan w lutym 2022 roku.

 

10.00

Warsztat

Olga Konik i Kacper Greń – Moje typopolo, cz. I

10.00-14.00

 

moje typopolo >>> typografia wernakularna* stanowi wyzwanie dla ustawodawców miejskich, choć w postmodernistycznej estetyce dostarcza źródła inspiracji profesjonalistom. Dwudniowy warsztat rozpoczniemy wykładem wprowadzającym, a następnie udamy się na wspólną wyprawę po Wesołej i jej okolicy, której celem będzie dokumentacja napisów i słów, które przetrwały niezmienione w obliczu gentryfikacji i prób poprawy estetyki ulic. Pierwszy dzień zakończymy wstępnymi koncepcjami, a drugi poświęcimy eksperymentowaniu i tworzeniu kompozycji literniczych, korzystając z technik analogowych. Każdy uczestnik będzie mógł zaprojektować i wykonać kompozycję, która może być osobistym logo, pieczątką czy plakatem. 

 

Warsztaty z cyklu amatorka — chociaż termin „amatorka” często bywa postrzegany w negatywnym świetle, to warto zauważyć, że historia kultury i sztuki pełna jest przykładów, które czerpały inspirację z działań nieprofesjonalnych. Zachwycenie typografią wernakularną, estetyką punkową, sztuką rdzenną czy ludową czasami przeplatało się z modernistyczną formą czy koncepcją „good designu”. Co więcej, eksponowanie sztuki „nieprofesjonalnej” kwestionuje tradycyjną europejską narrację dotyczącą sztuki i profesjonalizmu, co promuje ideę kultury różnorodnej i inkluzywnej, odrzucającej elitaryzm. Te tendencje można było zauważyć podczas najważniejszych wydarzeń artystycznych ostatniego roku, takich jak 59. Biennale Sztuki w Wenecji czy 15. edycja Documenta w Kassel. 

 

* Typografia wernakularna odnosi się do rodzaju typografii lub kształtowania tekstu, które wywodzą się z lokalnych, często nieprofesjonalnych źródeł i są charakterystyczne dla określonej społeczności, kultury lub miejsca. Jest to rodzaj typografii, który nie jest tworzony przez profesjonalnych projektantów graficznych, ale powstaje spontanicznie w środowisku codziennym. Typografia wernakularna często łączy różne kroje pisma, kolory, style i układy tekstu w niekonwencjonalny sposób. 

 

Przykłady typografii wernakularnej to np. ręcznie malowane reklamy na ścianach budynków, napisy na samochodach dostawczych, plakaty tworzone przez lokalne społeczności na potrzeby wydarzeń kulturalnych czy też graffiti uliczne. Charakterystyczne dla typografii wernakularnej są jej autentyczność i unikalność, ponieważ nie jest ona tworzona zgodnie z tradycyjnymi regułami typografii, ale wyraża lokalną kreatywność i kulturę. 

 

Dla projektantów graficznych i artystów, typografia wernakularna może stanowić źródło inspiracji ze względu na jej nietypowe podejście do typografii i możliwość eksperymentowania z formą i stylem. Przykłady typografii wernakularnej mogą być cenne jako studium różnorodności i autentyczności wyrażanych przez różne społeczności i kultury. 

Warsztat specjalistyczny w partnerstwie z Open Eyes Art Festival.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00 na stronie KBF:BILETY.

Olga Konik

Absolwentka filologii romańskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i wzornictwa na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Aktualnie studentka Szkoły Doktorskiej na krakowskiej ASP. Prowadzi zajęcia w Pracowni Projektowania Społecznie Odpowiedzialnego. W swoich projektach bada tematykę twórczej pracy ręcznej jako strategii zrównoważonej. Interesuje się naprawianiem, intymnymi związkami z obiektami codziennego użytku i ekonomią cyrkularną. Bliskie są jej obszary takie open design, DIY i działania oddolne. Założycielka i współtwórczyni stowarzyszenia Kolektyw Artystycznych Form Eksperymentalnych (KAFE) działającego na styku teatru i performance’u.

 

Kacper Greń

Absolwent komunikacji wizualnej na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie i student Wydziału Badań Artystycznych i Studiów Kuratorskich ASP w Warszawie. W ramach projektowania interesuje go typografia jako środek wyrazu. Docenia spekulatywny potencjał designu i rozwija w sobie odpowiedzialność społeczną oraz środowiskową. Obecnie interesuje się krytycznym podejściem do historii sztuki, kierując się w stronę własnej praktyki artystyczno-kuratorskiej. Wolny czas poświęca literaturze.

15.00

Społeczna wymiana książek o designie

15.00-18.00

 

Serdecznie zapraszamy na wymianę książek poświęconych szeroko pojętej tematyce designu.

Wydarzenie odbędzie się w Aptece Designu – nowej przestrzeni na mapie Krakowa, która ma stać się elementem transformacji Wesołej w dzielnicę kreatywną. Oddany w ręce projektantek i projektantów budynek poszpitalnej apteki na naszych oczach przekształca się w centrum designu, otwarte laboratorium twórcze, gdzie architektura, webdesign, technologie i projektowanie przemysłowe spotykają się z aktywizmem społecznym. Design w Krakowie ma stanowić przestrzeń spotkań i integracji krakowskiego środowiska.

Wymiana książek będzie okazją do takiego właśnie spotkania, rozmów i integracji.

 

Zasady są bardzo proste:

1. wymiana dotyczy publikacji (książek, czasopism) dotyczących szeroko pojętego designu, rzemiosła, projektowania graficznego, architektury, mody itp.,

2. jedna osoba może przynieść max. 10 publikacji,

3. można zabrać max. tyle publikacji, ile się przyniosło,

4. ewentualne pozostałe po wymianie książki trafią do Czytelni Apteki Designu.

 

Wstęp na wydarzenie jest wolny. Czekamy na was na Wesołej!

Wydarzenie organizowane przez Spółdzielnię Ogniwo.

16.00

Dyskusja

Polska premiera książki: Basile Michel, Dzielnice kulturalne i kreatywne. Wieloznaczność sztuki i kultury w mieście postindustrialnym

16.00-17.00

 

Basile Michel, DZIELNICE KREATYWNE I KULTURALNE 

Wieloznaczność sztuki i kultury w mieście postindustrialnym 

 

 Przełożył Paweł Lapiński 

Wydawnictwo Wysoki Zamek, Kraków  

 

Dzielnice kulturalne i kreatywne to zjawisko w Polsce bardzo mało znane, choć miejsca, które można tak opisać, w naszym kraju również istnieją i zapewne będą powstawać. Opisał je francuski badacz Basile Michel. Czym są zatem tytułowe dzielnice kreatywne i jaki mają wpływ na rozwój miast? Miejsca te, powstające bardzo często spontanicznie, łączą miejskie działania kulturalne, artystyczne i kreatywne. Stanowią przestrzeń, w której twórcy i artyści mają możliwość swobodnej pracy twórczej.  

Dziś dzielnice te są źródłem transformacji miast oraz rozwoju turystyki i przez to powinny być szeroko wspierane przez władze publiczne. Wyzwań jest wiele: twórczość artystyczna, dostęp do kultury dla wszystkich, miejski charakter, wpływy i atrakcyjność terytorialna, wreszcie gentryfikacja, a także nierówności i fragmentacja społeczna. 

Poprzez dobrze zilustrowaną naukową analizę autor rzuca światło na realia funkcjonowania i znaczenie tych dzielnic. Pokazuje to na szerokim przykładzie miast z całego świata, między innymi Paryża, Nantes, Szanghaju czy Montrealu.  

Książka ta skierowana jest do badaczy, nauczycieli, studentów, animatorów kultury, specjalistów do spraw planowania, decydentów publicznych i szerzej – do wszystkich osób zainteresowanych problematyką miejską, przyszłością miast oraz rolą działań artystycznych i twórczych w rozwoju obszarów miejskich. 

 

Książka została wydana przez Wydawnictwo Wysoki Zamek we współpracy z Krakowskim Biurem Festiwalowym oraz Instytutem Kultury Miejskiej z Gdańska. Partnerem wydania książki jest Galeria Kazimierz.

Basile Michel jest doktorem geografii i wykładowcą na Uniwersytecie Cergy w Paryżu z tytułem profesora zwyczajnego, a także członkiem laboratorium PLACES i pracownikiem naukowym w laboratorium Espaces et Sociétés (UMR CNRS ESO). Jego badania skupiają się na związkach pomiędzy sztuką, kulturą, kreatywnością w miastach. Jest autorem licznych artykułów naukowych na temat dzielnic kulturalnych i kreatywnych.  

Carolina Pietyra – dyrektorka KBF. Studiowała psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz socjologię mediów i kultury popularnej w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego. Jej pola specjalizacji to zarządzanie zmianą, kultura organizacyjna, employer branding, transformacja cyfrowa, projektowanie doświadczeń użytkowników i marketing cyfrowy. 

Artur Celiński – współtwórca i zastępca redaktor naczelnej „Magazynu Miasta”. W ramach programu „DNA Miasta” wspiera rozwój działań społecznych i zrównoważenie miejskich inwestycji. Specjalizuje się w budowaniu działań społecznych. Jest twórcą kulturalnych strategii oraz autorem podcastów – w tym projektu „miastopoczucie” poświęconego miejskim emocjom. Komentator życia publicznego, wykładowca akademicki, miejski aktywista i trener.

Rozmawiają: Carolina Pietyra i Artur Celiński. 

Prowadzenie: Katarzyna Jakubowiak.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00 na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

18.00

Oprowadzanie po wystawie "Jednostka urojona"

Prowadzenie: Katarzyna Wolny-Grządziel i artyści. 

 

Autorskie projekty zrealizowane w Pracowni Grafiki Książki Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

 

Ekspozycja będzie dostępna od 11 do 26 listopada 2023 roku. 

Wystawa czynna: 

11 listopada w godz. 9.00–17.30 

12 listopada w godz. 10.00–16.40 

25 listopada w godz. 10.00–17.00 

26 listopada w godz. 10.00–18.00 

W pozostałe dni w godzinach otwarcia czytelni w Aptece Designu lub po umówieniu. 

Uwaga! 20 listopada (poniedziałek) Apteka Designu będzie nieczynna.

 —

Co łączy śmierć ćmy z wyginięciem jelenia olbrzymiego, a tajemniczą wieś Żytno z Antarktydą? Ile dni leżymy bezproduktywnie w ciągu średniej długości życia? Z ilu krain składa się Ruda Śląska? Ile tekstów kultury można zmieścić w nocniku? 

„Jednostka urojona” (łac. „imaginarius”) to pojęcie z obszaru algebry abstrakcyjnej, którego dokładnego znaczenia nie podejmujemy się tu wyjaśniać. W dużym uproszczeniu: matematyczne jednostki urojone to rodzaj wyobrażonych liczb, które wykraczają poza znany zbiór liczb rzeczywistych. Podobnie prace zrealizowane w pracowni wykraczają poza klasyczne rozumienie książki, podążając przede wszystkim za nieskrępowaną wyobraźnią autorów, ich wnikliwymi konstrukcjami myślowymi i poczuciem humoru, tworząc oryginalne narracje artystyczne. 

Warto zauważyć, że nieposkromionej swobodzie „imaginatio” (wyobraźni) towarzyszy do pewnego stopnia matematyczna dyscyplina wyrażająca się w precyzyjnie zaprojektowanych proporcjach formatów, wartościach marginesów, starannie określonych liczbach stron i składek, co niewątpliwie wpływa na ostateczny odbiór prezentowanych prac. 

 

Uczestnicy wystawy: 

Lena Achtelik 

Dagmara Kreska Cieślica 

Martyna Gaszczyk-Nowok 

Magdalena Kuczko 

Gabriela Palicka 

Aleksandra Szlęk 

Bartosz Zaskórski 

 

Koncepcja wystawy: 

dr hab. Bogna Otto-Węgrzyn 

Katarzyna Wolny-Grządziel 

Aleksandra Szlęk 

26 LISTOPADA

10.00

Warsztat

Olga Konik i Kacper Greń – Moje typopolo, cz. II

10.00-14.00

 

moje typopolo >>> typografia wernakularna* stanowi wyzwanie dla ustawodawców miejskich, choć w postmodernistycznej estetyce dostarcza źródła inspiracji profesjonalistom. Dwudniowy warsztat rozpoczniemy wykładem wprowadzającym, a następnie udamy się na wspólną wyprawę po Wesołej i jej okolicy, której celem będzie dokumentacja napisów i słów, które przetrwały niezmienione w obliczu gentryfikacji i prób poprawy estetyki ulic. Pierwszy dzień zakończymy wstępnymi koncepcjami, a drugi poświęcimy eksperymentowaniu i tworzeniu kompozycji literniczych, korzystając z technik analogowych. Każdy uczestnik będzie mógł zaprojektować i wykonać kompozycję, która może być osobistym logo, pieczątką czy plakatem. 

 

Warsztaty z cyklu amatorka — chociaż termin „amatorka” często bywa postrzegany w negatywnym świetle, to warto zauważyć, że historia kultury i sztuki pełna jest przykładów, które czerpały inspirację z działań nieprofesjonalnych. Zachwycenie typografią wernakularną, estetyką punkową, sztuką rdzenną czy ludową czasami przeplatało się z modernistyczną formą czy koncepcją „good designu”. Co więcej, eksponowanie sztuki „nieprofesjonalnej” kwestionuje tradycyjną europejską narrację dotyczącą sztuki i profesjonalizmu, co promuje ideę kultury różnorodnej i inkluzywnej, odrzucającej elitaryzm. Te tendencje można było zauważyć podczas najważniejszych wydarzeń artystycznych ostatniego roku, takich jak 59. Biennale Sztuki w Wenecji czy 15. edycja Documenta w Kassel. 

 

* Typografia wernakularna odnosi się do rodzaju typografii lub kształtowania tekstu, które wywodzą się z lokalnych, często nieprofesjonalnych źródeł i są charakterystyczne dla określonej społeczności, kultury lub miejsca. Jest to rodzaj typografii, który nie jest tworzony przez profesjonalnych projektantów graficznych, ale powstaje spontanicznie w środowisku codziennym. Typografia wernakularna często łączy różne kroje pisma, kolory, style i układy tekstu w niekonwencjonalny sposób. 

 

Przykłady typografii wernakularnej to np. ręcznie malowane reklamy na ścianach budynków, napisy na samochodach dostawczych, plakaty tworzone przez lokalne społeczności na potrzeby wydarzeń kulturalnych czy też graffiti uliczne. Charakterystyczne dla typografii wernakularnej są jej autentyczność i unikalność, ponieważ nie jest ona tworzona zgodnie z tradycyjnymi regułami typografii, ale wyraża lokalną kreatywność i kulturę. 

 

Dla projektantów graficznych i artystów, typografia wernakularna może stanowić źródło inspiracji ze względu na jej nietypowe podejście do typografii i możliwość eksperymentowania z formą i stylem. Przykłady typografii wernakularnej mogą być cenne jako studium różnorodności i autentyczności wyrażanych przez różne społeczności i kultury. 

Warsztat specjalistyczny w partnerstwie z Open Eyes Art Festival.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00 na stronie KBF:BILETY.

Olga Konik

Absolwentka filologii romańskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i wzornictwa na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Aktualnie studentka Szkoły Doktorskiej na krakowskiej ASP. Prowadzi zajęcia w Pracowni Projektowania Społecznie Odpowiedzialnego. W swoich projektach bada tematykę twórczej pracy ręcznej jako strategii zrównoważonej. Interesuje się naprawianiem, intymnymi związkami z obiektami codziennego użytku i ekonomią cyrkularną. Bliskie są jej obszary takie open design, DIY i działania oddolne. Założycielka i współtwórczyni stowarzyszenia Kolektyw Artystycznych Form Eksperymentalnych (KAFE) działającego na styku teatru i performance’u.

 

Kacper Greń

Absolwent komunikacji wizualnej na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie i student Wydziału Badań Artystycznych i Studiów Kuratorskich ASP w Warszawie. W ramach projektowania interesuje go typografia jako środek wyrazu. Docenia spekulatywny potencjał designu i rozwija w sobie odpowiedzialność społeczną oraz środowiskową. Obecnie interesuje się krytycznym podejściem do historii sztuki, kierując się w stronę własnej praktyki artystyczno-kuratorskiej. Wolny czas poświęca literaturze.

 

11.00

Wykład

Czesława Frejlich – O korzyściach i trudach projektowania partycypacyjnego przestrzeni publicznej

11.00-11.30

 

Podczas wykładu Czesławy Frejlich będziemy mieli okazję dowiedzieć się więcej o korzyściach i wyzwaniach związanych z projektowaniem partycypacyjnym przestrzeni publicznej. Dowiemy się, jak zaangażowanie społeczności w proces projektowania może przyczynić się do tworzenia lepiej dostosowanych przestrzeni publicznych, a także jakie trudności mogą się pojawić w tym procesie. Wykład prof. Frejlich to inspirująca okazja do zrozumienia, jak partycypacja społeczna może wpływać na kształtowanie otoczenia i życia w miastach. 

Prof. dr hab. Czesława Frejlich – absolwentka Wydziału Form Przemysłowych krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, dyplom pod kierunkiem prof. Adama Gedliczki (1975). Po studiach zatrudniona na macierzystej uczelni. Od 2006 roku kieruje Katedrą Projektowania Ergonomicznego. Od 2000 roku pracuje również na Wydziale Wzornictwa warszawskiej ASP. Specjalizuje się w projektowaniu ergonomicznym. Jako projektantka do roku 2000 zajmowała się wzornictwem produktu i grafiką użytkową. Po roku 2000 sprawuje funkcje kuratorskie, jest redaktorką, autorką tekstów o designie, konsultantką z dziedziny ergonomii.   

Współzałożycielka i redaktorka naczelna (2001–2017) ogólnopolskiego kwartalnika projektowego „2+3D”, a od 2018 współzałożycielka i redaktorka internetowego magazynu Formy.xyz. 

Wykład w języku polskim.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00 na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

11.40

Wykład

Bartłomiej Kisielewski – Jak komercyjne biuro architektoniczne chce tracić czas na budowanie świadomości społecznej i ideowe dyskusje o przestrzeni miasta

11.40-12.10

 

Bartłomiej Kisielewski – architekt z ponad 25-letnim doświadczeniem zawodowym. Od lat zainteresowany przestrzenią miasta. Członek Rady Doradczej PLGBC Polish Green Building Council (Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego). W latach 1996–1997 i 2002–2009 pracował w Berlinie. Od 2009 roku współprowadzi biuro architektoniczne Horizone Studio w Krakowie, które specjalizuje się w projektowaniu zaawansowanych technologicznie budynków biurowych, mieszkaniowych i użyteczności publicznej, koncentrując się m.in. na zagadnieniach budownictwa zielonego. Od 2021 roku prowadzi zajęcia na Wydziale Architektury i Sztuk Pięknych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego

Wykład w języku polskim.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00 na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

12.20

Wykład

Paweł Kubicki – Miejskość z perspektywy oddolnej

12.20-12.50

 

Polska tożsamość i wzory kulturowe ukształtowane zostały na bazie treści szlacheckich i chłopskich. Z tego powodu miasto i miejskość nie odgrywały większej roli w polskim systemie wartości, co więcej były one często przedstawiane jako coś obcego wobec rodzimej kultury. W początkach XXI wieku sytuacja wyraźnie zaczęła się zmieniać, nastąpiła prawdziwa eksplozja zainteresowania miastem i miejskością. Był to czas, kiedy tworzyło się nowe mieszczaństwo i formowały ruchy miejskie – to ci aktorzy społeczni stali się awangardą procesu „wynajdywania” miejskości, a proces ten odbywał się oddolnie, stopniowo zmieniając polską tożsamość oraz wzory kulturowe. 

Paweł Kubicki socjolog, doktor habilitowany, profesor UJ. Zainteresowania naukowe: socjologia i antropologia miasta, ruchy społeczne i ruchy miejskie, socjologia etniczności i narodu, tożsamości europejskie. Członek Polskiego Towarzystwa Socjologicznego w sekcji Socjologia Miasta; Rady Dyscypliny Nauki Socjologiczne UJ; Rady Wydziału Studiów, Międzynarodowych i Politycznych UJ; Rady Instytutu Studiów Europejskich UJ; Rady Programowej Kongresu Obywatelskiego; Zespołu Ekspertów Samorządowych Fundacji Batorego. Profesor wizytujący/staż badawczy: Uniwersytet w Trewirze Niemcy (2018), Centre for European Studies, Lund University, Szwecja (2017), Uniwersytet w Zagrzebiu, Chorwacja (2015), Center for Urban History of East Central Europe we Lwowie, Ukraina (2014-2015), Università degli Studi di Sassari, Włochy (2014), Universitat de Barcelona, Hiszpania (2014), Uniwersytet Sofijski im. św. Klemensa z Ochrydy, Sofia, Bułgaria (2013, 2005), Ruhr-Universität Bochum, Niemcy (2012), Universiteit van Amsterdam, Holandia (2012), Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapeszt, Węgry, (2006, 2007 2010, 2012). 

Wykład w języku polskim.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00 na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

13.00

Wykład

Małgorzata Szymczyk-Karnasiewicz - Empatyczne pomnażanie kapitału społecznego. Case study na podstawie działań nieformalnej grupy osiedlowej w Nowej Hucie i pracy w instytucji Dom Utopii – Międzynarodowe Centrum Empatii

13.00–13.30

 

Małgorzata Szymczyk-Karnasiewicz przedstawi tytułowy problem z dwóch perspektyw – liderki osiedlowej grupy i podejmowanych przez nią działań wspólnotowych w Nowej Hucie oraz pracownicy instytucji, która buduje i pomnaża kapitał społeczny.

Małgorzata Szymczyk-Karnasiewicz – aktywistka, społeczniczka, fascynatka wizualnych archiwaliów. Mieszka w Nowej Hucie, gdzie wspólnie z sąsiadami założyła inicjatywę „Aleja Róż na nowo”, która doprowadziła do zrewitalizowania przestrzeni publicznej– zamiany betonowego placu w zielone serce dzielnicy. Pomysłodawczyni start-upu TURBO TORBY, w ramach którego wspólnie z artystką Joanną Styrylską-Gałażyn przerabiała banery na dizajnerskie torby z wykorzystaniem banerów ze zdjęciami. Od 6 lat organizuje w Krakowie „Wymianę Ciepła”, dzięki której każdy może podzielić się ubraniami, których już nie potrzebuje. Współpracuje także z inicjatywą „Foodsharing Kraków – ratujemy jedzenie” oraz wieloma NGOsami w Krakowie przy projektach dotyczących zrównoważonej mody.

Od 2021 roku pracuje w Domu Utopii – Międzynarodowym Centrum Empatii, gdzie koordynuje między innymi projekt Spółdzielni Dobrych Praktyk, który jest swoistą platformą wymiany zasobów – sferą wsparcia dla nowohuckich aktywności i inicjatyw, lokalnych aktywistów i organizacji non profit.

Wykład w języku polskim.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00 na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

15.00

Wykład

Piotr Hojda - Oddolnie – o inicjatywach projektowych i pozaprojektowych projektantów_ek

15.00-15.30

 

Piotr Hojda: „W prezentacji chciałbym pokazać przykłady inicjatyw projektantek i projektantów, które wynikają raczej z wewnętrznej potrzeby proponowania zmian niż „odgórnego” zlecenia. Będą to zarówno przykłady globalne jak i lokalne. Koncepcje oraz wdrożenia będą uzupełnione różnorodnymi przykładami działań, postaw i zjawisk daleko wykraczających poza projektowanie. Prezentacja będzie próbą pokazania designu jako proaktywnej postawy i skutecznego sposobu wprowadzania zmian (na lepsze :)”.

 

Piotr Hojda – absolwent Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Kierownik Katedry Metodyki Projektowania na macierzystym wydziale. Head of Industrial Design w Green Cell. Projektuje systemy identyfikacji wizualnej oraz produkty konsumenckie, a także wystawy, przede wszystkim wzornictwa. Wielokrotnie współprowadził warsztaty projektowe. W latach 2014–2019 współorganizował cykl wykładów gościnnych na WFP. Jest współzałożycielem oraz redaktorem naczelnym pisma o designie FORMY.xyz.

Wykład w języku polskim.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00 na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

15.40

Wykład

Krzysztof Klimek – Employer Branding – komunikacja z zespołami kreatywnymi i budowanie historii i komunikowania się z potencjalnymi kandydatkami i kandydatami ze środowiska projektowego

15.40-16.10

 

Krzysztof Klimek: „W prelekcji skupię się na omówieniu zagadnienia Employer Brandingu zarówno w kontekście pracodawcy, jak i pracownika. Poza przedstawieniem istotnych danych liczbowych zaprezentuję kilka przykładów tego, w jaki sposób branża kreatywna i jej pracownicy mogą wpływać na społeczności, środowisko i wspólnoty”.

Krzysztof Klimek – creative lead i entuzjasta Empolyer Brandingu. W branży kreatywnej od 2004 roku – zajmował stanowiska copywritera oraz dyrektora kreatywnego w agencjach reklamowych, od roku 2017 w agencji brandingowej Admind. Obecnie odpowiedzialny jest za budowanie wizerunku agencji, działania marketingowe, brand managment oraz wsparcie zespołu w działaniach Employer Brandingowych. Zdobywca prestiżowych nagród, takich jak Red Dot Award, iF Design Award czy OLX Know How za kampanie rekrutacyjne. Pracował z takimi markami jak Honda, Nestlé, Castrol, ABB, Shell.

Wykład w języku polskim.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00 na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

16.30

Dyskusja

Jakiego festiwalu designu potrzebuje Kraków

16.30-18.00

 

Goście: Agata Bisping, Jadwiga Husarska, Marek Liskiewicz

Prowadzenie: Rafał Stanowski

 

W rozmowie eksperci z różnych dziedzin projektowania podzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat potrzeb i oczekiwań, jakie Kraków może mieć wobec festiwalu designu. Będą rozmawiać o aspektach związanych z produktem, procesem oraz edukacją, kładąc nacisk na to, jak festiwal designu może służyć społeczności Krakowa i przyczyniać się do promocji kreatywności i innowacji. Dyskusja ta dostarczy inspiracji i wskazówek dotyczących tego, jak zorganizować festiwal designu, który spełni unikalne potrzeby i aspiracje miasta Kraków. 

Agata Bisping – zajmuje się produkcją, promocją oraz komunikacją projektów i wydarzeń z zakresu designu, architektury, wnętrz. Współpracuje m.in. z Element Talks, Instytutem Adama Mickiewicza, School of Form, Miastologią. Pracuje w KBF.

 

Jadwiga Husarska – absolwentka i konsultantka na Wydziale Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Studiowała design w Lahti Institute of Design w Finlandii oraz na MOME w Budapeszcie. Projektowała między innymi dla FlooredMedia Co. współpraca z IKEA, Nowy Styl Groupe oraz Paged S.A., Sanswiss, Total Fitness Concept, EgzoTech. Zajmuje się między innymi: projektowaniem mebli, produktów pod wróżenia przemysłowe oraz sprzętu medycznego. 

Została odznaczona przez UNDP tytułem „Anioła ekonomii społecznej” za wsparcie rozwoju marki WellDone i Fundacji Być Razem. 

Obecnie prowadzi Husarska Design Studio i ma na swoim koncie 195 wdrożeń rynkowych w różnych gałęziach biznesu. Corocznie jej projekty pokazywane są na największych branżowych targach na całym świecie. Otrzymała wiele nagród polskich i zagranicznych, między innymi 5 nagród RedDot. 

 

Marek Liskiewicz – kierownik Pracowni Rozwoju Nowego Produktu krakowskiej ASP, prowadzi przedmioty: Projektowanie produktu, Rozwój nowego produktu – praktyka projektowa. 

Absolwent Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Od momentu ukończenia studiów do roku 1992, samodzielnie lub w ramach współpracy z zespołami projektowymi, zajmował się projektowaniem produktu i komunikacji wizualnej. Od 1992 roku wraz ze Stanisławem Półtorakiem, Markiem Suchowiakiem oraz od 2008 roku z Grzegorzem Matusikiem prowadzi firmę projektową Triada Design specjalizującą się w projektowaniu produktu, projektowaniu grafiki użytkowej, modelowaniu i prototypowaniu, realizacji serii informacyjnych oraz krótkich serii wdrożeniowych. W 2013 roku decyzją Senatu ASP został profesorem ASP. Od 2013 roku prowadzi również zajęcia na Politechnice Krakowskiej, Wydział Mechaniczny, kier. Inżynieria wzornictwa. 

 

Rafał Stanowski – publicysta, dyrektor kreatywny wydarzeń z dziedziny mody i designu (m.in. Cracow Fashion Week, Zaprojektowani – Krakowskie Spotkania z Dizajnem), zastępca redaktora naczelnego magazynu „Lounge”. Konsultant strategii promocji Krakowa na lata 2016–2022, wykładowca Krakowskich Szkół Artystycznych, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. 

Spotkanie w języku polskim.

Wejściówki będą dostępne do pobrania od 20 listopada od godz. 12.00 na stronie KBF:BILETY.

Jeśli nie możesz być z nami stacjonarnie, obejrzyj stream.

INFORMACJE PRAKTYCZNE

Apteka Designu powstała w budynku poszpitalnej apteki przy ul. Kopernika 19A.

Kliknij TUTAJ, aby włączyć nawigacje do Apteki Designu lub POBIERZ mapę.

 

Partnerami Apteki Designu są: Agencja Rozwoju Miasta Krakowa, Nowy Styl, Homla i Dobra Palarnia Kawy.
Partnerem wydarzenia jest Galeria Kazimierz, Wydawnictwo Wysoki Zamek, Instytut Kultury Miejskiej.
Patronat medialny: Architektura & Biznes.

 

WEŹ UDZIAŁ W BADANIU!

Czy Kraków potrzebuje wydarzenia o projektowaniu? Jeśli tak, to jakiego?

Twoje odpowiedzi pomogą nam stworzyć wydarzenie uwzględniające potrzeby i oczekiwania przyszłych odbiorców.

 

Przechodzę do badania

KONTAKT DLA MEDIÓW

Katarzyna Jakubowiak, rzeczniczka prasowa

k.jakubowiak@kbf.krakow.pl +48 654 768 765