Powrót

Bądź turystą w swoim mieście

Pandemia koronawirusa Covid-19 z końcem zimy 2020 roku ciężko uderzyła w krakowski przemysł turystyczny – niemal z dnia na dzień miasto opustoszało, a kilkanaście procent krakowian pracujących w szeroko pojętej sferze turystyki stanęło nagle w obliczu utraty zatrudnienia. Brak turystów, nakazy izolacji społecznej czy reżim sanitarny szczególnie dotknęły gastronomię, usługi przewodnickie, działalność instytucji kultury…

Jednym ze sposobów Miasta Kraków na powstrzymanie tego kryzysu  – obok wszelkich programów bezpośredniego wsparcia – było uruchomienie kampanii informacyjno-społecznej, mającej na celu namówienie mieszkańców, by spojrzeli na swoje miasto z nowej perspektywy i zaczęli je odkrywać na nowo, korzystając przy tym z atrakcji i usług turystycznych.

W kampanię realizowaną przez KBF gremialnie włączyły się firmy i osoby prywatne, zaproponowano kilkadziesiąt tras tematycznych (w tym zorganizowane spacery z przewodnikami) zyskała ona także ogromny oddźwięk w mediach społecznościowych.

Wspierają nas

Miasto Kraków
Agencja Rozwoju Miasta Krakowa
Unia Europejska